WEKO3
アイテム
保育士像と保育士としての職業選択の関係 ー保育実習Ⅰを通して形成される学生の保育士像に着目してー
https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/78
https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/780478e5e6-21bd-4ce7-ae64-12291e8a66e2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
36-4-浅井 (1.9 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-03-25 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 保育士像と保育士としての職業選択の関係 ー保育実習Ⅰを通して形成される学生の保育士像に着目してー | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on the Relationship between the Image and Career Choice of Nursery School Teachers: Focusing on the Image made through Practical Training 1 in Nursery School | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 保育実習|保育士像|保育士としての職業選択|対応分析|多項ロジスティック回帰分析 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | practical training in nursery school|image of nursery school teacher|career choice of nursery school teacher|correspondence analysis|multinomial logistic regression analysis | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
浅井, 拓久也
× 浅井, 拓久也
× Asai, Takuya
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 本研究の目的は、保育実習Ⅰ(保育所)を通して形成される学生の保育士像と保育士としての職業選択の関係について明らかにすることであった。分析結果として、「子ども一人ひとりに応じた援助ができる」、「安全で安心な環境を作ることができる」、「子どもの成長や発達を支え促すことができる」という保育士像は保育士という職業選択につながり、「責任の重い仕事ができる」という保育士像はつながらないことが明らかとなった。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this research was to clarify the relationship between the image of and career choice of nursery school teachers after practical training 1 in nursery school. As the result of correspondence analysis and multinomial logistic regression analysis, it was shown that three images of teachers who can (1) make some supports according to each one of children, (2) make secure and safe surroundings, and (3) support children’s growth and development were positively relevant to career choice of teachers. However, the image of teachers who can execute their great responsibilities affected the choice negatively. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
秋草学園短期大学紀要 号 36, p. 38-50, 発行日 2020-03-31 |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0910-9374 |