@article{oai:akitan.repo.nii.ac.jp:00000078, author = {浅井, 拓久也 and Asai, Takuya}, issue = {36}, journal = {秋草学園短期大学紀要}, month = {Mar}, note = {本研究の目的は、保育実習Ⅰ(保育所)を通して形成される学生の保育士像と保育士としての職業選択の関係について明らかにすることであった。分析結果として、「子ども一人ひとりに応じた援助ができる」、「安全で安心な環境を作ることができる」、「子どもの成長や発達を支え促すことができる」という保育士像は保育士という職業選択につながり、「責任の重い仕事ができる」という保育士像はつながらないことが明らかとなった。, The purpose of this research was to clarify the relationship between the image of and career choice of nursery school teachers after practical training 1 in nursery school. As the result of correspondence analysis and multinomial logistic regression analysis, it was shown that three images of teachers who can (1) make some supports according to each one of children, (2) make secure and safe surroundings, and (3) support children’s growth and development were positively relevant to career choice of teachers. However, the image of teachers who can execute their great responsibilities affected the choice negatively.}, pages = {38--50}, title = {保育士像と保育士としての職業選択の関係 ー保育実習Ⅰを通して形成される学生の保育士像に着目してー}, year = {2020}, yomi = {アサイ, タクヤ} }