ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 秋草学園短期大学紀要
  2. 第35号(2018)

短期大学入学後早期の学生が、保育現場の環境及び保育を見学する意義

https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/26
https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/26
6dcdc66a-8b3c-4fa6-a4b2-c7f21596e83a
名前 / ファイル ライセンス アクション
35-10-富山他.pdf 35-10-富山他 (866.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-09-03
タイトル
タイトル 短期大学入学後早期の学生が、保育現場の環境及び保育を見学する意義
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Learnings from Observation of Practice and Environment in Nursery School:Focusing on Questionnaire at Several Months After Admission
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育|環境|保育者養成|新入生|保育見学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 childcare|environment|training of freshman|observation of nursery school
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 富山, 大士

× 富山, 大士

富山, 大士

ja-Kana トミヤマ, フトシ

Search repository
浅井, 拓久也

× 浅井, 拓久也

浅井, 拓久也

ja-Kana アサイ, タクヤ

Search repository
中村, 陽一

× 中村, 陽一

中村, 陽一

ja-Kana ナカムラ, ヨウイチ

Search repository
塩崎, みづほ

× 塩崎, みづほ

塩崎, みづほ

ja-Kana シオザキ, ミヅホ

Search repository
豊泉, 尚美

× 豊泉, 尚美

豊泉, 尚美

ja-Kana トヨイズミ, ナオミ

Search repository
Tomiyama, Futoshi

× Tomiyama, Futoshi

en Tomiyama, Futoshi

Search repository
Asai, Takuya

× Asai, Takuya

en Asai, Takuya

Search repository
Nakamura, Yoichi

× Nakamura, Yoichi

en Nakamura, Yoichi

Search repository
Shiozaki, Mizuho

× Shiozaki, Mizuho

en Shiozaki, Mizuho

Search repository
Toyoizumi, Naomi

× Toyoizumi, Naomi

en Toyoizumi, Naomi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、まだ保育現場のイメージが十分に形成されていない短期大学入学後間もない学生が、保育の場の見学を通して、乳幼児の過ごす場の保育環境や、保育自体への具体的なイメージが形成されていく効果を明らかにすることを目的とした。見学後の学生による質問紙調査を通して、保育の場の見学体験は、保育環境や保育自体への具体的なイメージを形成する効果があり、履修中の教科の理解と関連づけて保育に関する理解が深まる様子もが明らかになった。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to show how students make observations for, and have the specific images of environment and practice for children in nursery school at several months after admission. According to our questionnaire, it’s suggested that students’observation of nursery school leads to their clear images of environment and practice for children, and the deep understandings of a variety of subjects on nursery school.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
書誌情報 秋草学園短期大学紀要

号 35, p. 119-128, 発行日 2019-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0910-9374
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:42:25.965235
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3