ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 秋草学園短期大学紀要
  2. 第35号(2018)

特別の支援を必要とする子ども達への理解を含む進路・相談・支援・計画~言葉・人間関係・環境の視点から~

https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/24
https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/24
a80b8024-771e-4d59-ae03-d9922065ce2d
名前 / ファイル ライセンス アクション
35-8-開田・小湊.pdf 35-8-開田・小湊 (440.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-09-03
タイトル
タイトル 特別の支援を必要とする子ども達への理解を含む進路・相談・支援・計画~言葉・人間関係・環境の視点から~
言語 ja
タイトル
タイトル The counselling, support and planning about career for the children with special needs.~From the perspective of the curriculum about word, relationship and environment~
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 特別の支援を必要とする子ども|進路|言葉|人間関係|環境
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 children with special needs|career planning|word|relationship|environment
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 開田(青山), 有希

× 開田(青山), 有希

開田(青山), 有希

ja-Kana ヒラキダ(アオヤマ), ユキ

Search repository
小湊, 真衣

× 小湊, 真衣

小湊, 真衣

ja-Kana コミナト, マイ

Search repository
Hirakida(Aoyama), Yuki

× Hirakida(Aoyama), Yuki

en Hirakida(Aoyama), Yuki

Search repository
Kominato, Mai

× Kominato, Mai

en Kominato, Mai

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、個別の指導計画と個別の教育支援計画を作成していない保育園における特別の支援を必要とする子どもの保育者によるクラス運営(言葉・人間関係・環境)、その子への理解、進路、相談、支援、計画についての模索や工夫を明らかにすることを目的とし、担任に質問紙およびインタビュー調査を実施した。KJ 法による分析の結果、保育者の模索や工夫について、3 つの大カテゴリー、①『クラス運営・計画』②『子ども理解・支援』③『保護者への進路・相談・支援』にまとめられた。保育者に加えクラスの子どもも人的環境という捉え方をして保育者が日々の保育にあたっていること、子どものポジティブな面に着目すること、保護者が進路について積極的である場合、保育者は見守る立場をとっていることが伺えた。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 If there are some children with special needs in the class, the nursery school teachers are expected to attempt counselling and understanding them and try to define their career pathways. And they also expected to invent some special supports and make the special curriculums about word, relationship and environment to develop their abilities. In this study, the contents of supports and trials for the children with special needs are focused. And how teachers reflect these supports and trials to their “Individualized Education Program”and “Individual Program Plan”are also examined. The total of 3 nursery school
teachers who support the children with special needs were interviewed and the KJ method analysis showed that the nursery school teachers have tend to base on three categories (Class management/Understanding and supporting the children/support and career counselling for parents) when they manage to understand the children and planning some support for them.There are still some significant findings, but the limits of this study were also discussed.
言語 en
書誌情報 秋草学園短期大学紀要

号 35, p. 102-111, 発行日 2019-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0910-9374
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:43:12.420830
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3