Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-13 |
タイトル |
|
|
タイトル |
保育内容「表現」に関わるオンライン授業を通した試み ―ピクトグラムをモチーフとした音楽・身体・造形の表現活動の取り組み― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Attempts through online classes related to childcare content and areas of expression―Efforts to express music, body, and modeling with pictogram motifs― |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
領域「表現」 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
オンライン授業 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
総合的表現活動 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Expression |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Online class |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Comprehensive expression activity |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
小口, 偉
長谷川, 恭子
塩崎, みづほ
Oguchi, Suguru
Hasegawa, Kyoko
Shiozaki, Mizuho
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
保育者養成校のオンライン授業において、保育内容、領域〈表現〉に関わる総合的表現の学びを充実させる指導と課題の在り方についての検討を試みた。オンライン授業での事例をもとに「学生が感じた状況」と「教員の振り返り」を合わせて考察した。結果としてオンライン授業における表現活動に必要な観点と考えられる三つの点を明らかにすることができた。 |
|
言語 |
ja |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
In this study, we attempted to examine the ideal state of instruction and tasks for enriching the learning of comprehensive expressions related to childcare contents and domains (expressions) in online classes at early childhood education institutions. Based on a case study of an online class, we examined "situation felt by students" and "reviews of teachers." As a result, we were able to clarify three points that are considered necessary for expression activities in online classes. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
研究ノート |
書誌情報 |
秋草学園短期大学紀要
号 39,
p. 113-122,
発行日 2023-03-31
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0910-9374 |