@article{oai:akitan.repo.nii.ac.jp:00000144, author = {小口, 偉 and 長谷川, 恭子 and 塩崎, みづほ and Oguchi, Suguru and Hasegawa, Kyoko and Shiozaki, Mizuho}, issue = {39}, journal = {秋草学園短期大学紀要}, month = {Mar}, note = {保育者養成校のオンライン授業において、保育内容、領域〈表現〉に関わる総合的表現の学びを充実させる指導と課題の在り方についての検討を試みた。オンライン授業での事例をもとに「学生が感じた状況」と「教員の振り返り」を合わせて考察した。結果としてオンライン授業における表現活動に必要な観点と考えられる三つの点を明らかにすることができた。, In this study, we attempted to examine the ideal state of instruction and tasks for enriching the learning of comprehensive expressions related to childcare contents and domains (expressions) in online classes at early childhood education institutions. Based on a case study of an online class, we examined "situation felt by students" and "reviews of teachers." As a result, we were able to clarify three points that are considered necessary for expression activities in online classes., 研究ノート}, pages = {113--122}, title = {保育内容「表現」に関わるオンライン授業を通した試み ―ピクトグラムをモチーフとした音楽・身体・造形の表現活動の取り組み―}, year = {2023}, yomi = {オグチ, スグル and ハセガワ, キョウコ and シオザキ, ミヅホ} }