ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 秋草学園短期大学紀要
  2. 第37号(2020)

保育学生の乳幼児期と児童期における造形表現のイメージに関する研究 第一報 -保育実習を通した学びのイメージの変容に着目して-

https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/105
https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/105
d6c26339-7bf7-445a-8d47-cd8eb852250c
名前 / ファイル ライセンス アクション
37-5-小口・鳥海・浅井.pdf 37-5-小口・鳥海・浅井 (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-22
タイトル
タイトル 保育学生の乳幼児期と児童期における造形表現のイメージに関する研究 第一報 -保育実習を通した学びのイメージの変容に着目して-
言語 ja
タイトル
タイトル First Report of Study on Image of the Art Representation in the Infants Period and the Childhood of the Childcare Student -Focusing on the Transformation of the Image of the Learning Through the Nursery School Practical Training-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 造形表現
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育実習
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼保小連携
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 art representation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursery school practical training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cooperation between preschool and nursery school and elementary schools
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小口, 偉

× 小口, 偉

小口, 偉

ja-Kana オグチ, スグル

Search repository
浅井, 拓久也

× 浅井, 拓久也

浅井, 拓久也

ja-Kana アサイ, タクヤ

Search repository
鳥海, 弘子

× 鳥海, 弘子

鳥海, 弘子

ja-Kana トリウミ, ヒロコ

Search repository
Oguchi, Suguru

× Oguchi, Suguru

en Oguchi, Suguru

Search repository
Asai, Takuya

× Asai, Takuya

en Asai, Takuya

Search repository
Toriumi, Hiroko

× Toriumi, Hiroko

en Toriumi, Hiroko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は学生が持つ保育における造形表現のイメージが2回の保育実習を通して、どのように変容していくかをアンケート調査から明らかにすることで保育実習指導の充実を図ることにある。しかし保育所での実習が1度しか行えなかったため、本稿では1度目のアンケートから学生の学びの現状を明らかにした。学生が持つ造形表現の活動イメージから、乳幼児の子どもの育ちの大きな流れを把握できているが、児童期への成長の流れを理解した上で幼児期を捉えるということについての意識はあまりないことが明らかとなった。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to plan enhancement of the childcare training instruction by clarifying how an image of the art representation in the childcare that a student has transforms it through two times of nursery school practical training from questionary survey. However, I clarified the current situation of the student from the first questionnaire in this report because students were able to perform the training in the nursery school only once. From an activity image of the art representation, it could grasp a big flow of the growth of the child of infants, but it became clear that is little consciousness about catching the infancy after having understood a flow of the growth to childhood.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 秋草学園短期大学紀要

号 37, p. 51-64, 発行日 2021-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0910-9374
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:41:25.706365
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3