@article{oai:akitan.repo.nii.ac.jp:00000105, author = {小口, 偉 and 浅井, 拓久也 and 鳥海, 弘子 and Oguchi, Suguru and Asai, Takuya and Toriumi, Hiroko}, issue = {37}, journal = {秋草学園短期大学紀要}, month = {Mar}, note = {本研究の目的は学生が持つ保育における造形表現のイメージが2回の保育実習を通して、どのように変容していくかをアンケート調査から明らかにすることで保育実習指導の充実を図ることにある。しかし保育所での実習が1度しか行えなかったため、本稿では1度目のアンケートから学生の学びの現状を明らかにした。学生が持つ造形表現の活動イメージから、乳幼児の子どもの育ちの大きな流れを把握できているが、児童期への成長の流れを理解した上で幼児期を捉えるということについての意識はあまりないことが明らかとなった。, The purpose of this study is to plan enhancement of the childcare training instruction by clarifying how an image of the art representation in the childcare that a student has transforms it through two times of nursery school practical training from questionary survey. However, I clarified the current situation of the student from the first questionnaire in this report because students were able to perform the training in the nursery school only once. From an activity image of the art representation, it could grasp a big flow of the growth of the child of infants, but it became clear that is little consciousness about catching the infancy after having understood a flow of the growth to childhood., 論文}, pages = {51--64}, title = {保育学生の乳幼児期と児童期における造形表現のイメージに関する研究 第一報 -保育実習を通した学びのイメージの変容に着目して-}, year = {2021}, yomi = {オグチ, スグル and アサイ, タクヤ and トリウミ, ヒロコ} }