WEKO3
アイテム
「数」の「学」問としての数学(6) ―科学技術における「環境」と保育における「環境」との相違―
https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/2000007
https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/2000007f9dd897f-fd73-43b4-ad94-ca19e779a007
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
40-7-星野.pdf (382 KB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-31 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 「数」の「学」問としての数学(6) ―科学技術における「環境」と保育における「環境」との相違― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Mathematics, the Learning of Number: 6. Brief Comments on Differences of “the Environment” on Science and Technology and “That” on Childcare. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 科学技術 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 環境教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 数学 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Science and Technology | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Environment Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Mathematics | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
星野,治
× 星野,治
× Hoshino,Osamu
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 科学技術分野における「環境」と幼児教育・保育分野における「環境」との間には見かけ上、きわめて大きな違いがある。本稿では、上述の両分野における「環境」に見られる数多くの相違点のうち自然科学分野出身の筆者からみて特に興味深く思われる諸点を紹介するとともに、「環境」に関して上述の両分野に共通の知見を模索・確立するうえで欠かせない諸要素についても簡潔に論じる。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | There apparently seems to be a huge difference between “the Environment”in the scientific and technological fields and that in the early childhood education and childcare ones. In this article, we compare some of the differences on “the Environment” in both fields mentioned above. We also briefly discuss the various points which are essential for exploring and establishing the research and education of “the Environment”. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述 | 研究ノート | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 秋草学園短期大学紀要 号 40, p. 97-105, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0910-9374 |