WEKO3
アイテム
{"_buckets": {"deposit": "dba957af-c0f8-43ec-b331-2912f0f2b91e"}, "_deposit": {"created_by": 4, "id": "21", "owners": [4], "pid": {"revision_id": 0, "type": "depid", "value": "21"}, "status": "published"}, "_oai": {"id": "oai:akitan.repo.nii.ac.jp:00000021", "sets": ["6"]}, "author_link": [], "control_number": "21", "item_10002_biblio_info_7": {"attribute_name": "書誌情報", "attribute_value_mlt": [{"bibliographicIssueDates": {"bibliographicIssueDate": "2019-03-31", "bibliographicIssueDateType": "Issued"}, "bibliographicIssueNumber": "35", "bibliographicPageEnd": "90", "bibliographicPageStart": "79", "bibliographic_titles": [{"bibliographic_title": "秋草学園短期大学紀要"}]}]}, "item_10002_description_5": {"attribute_name": "抄録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_description": "本研究は、幼小接続の観点から、〈鑑賞〉とはどういう活動であるべきかについて検討するものである。我が国においては、学習指導要領および幼稚園教育要領において、〈鑑賞〉と〈表現〉の関連を持たせた指導が目指されてきている。このことは、どちらかといえば聴くことが主体となった活動に、歌唱などの表現活動を取り入れるという内容であると考える。しかし、鑑賞をより能動的な音楽活動として捉えるための観点として、表現活動の中で起こる〈鑑賞〉も重要であるという考察に至った。", "subitem_description_language": "ja", "subitem_description_type": "Abstract"}, {"subitem_description": "In this research, from the viewpoint of infant connection, we will examine what kind of activity should be \u003c Appreciation\u003e. In Japan, guidance is being aimed at giving an association between \u003cAppreciation\u003e and \u003cExpression\u003e in the guidelines for teaching and kindergarten education. I think that this is the content that incorporates expressive activities such as singing into activities that have become the subject of listening rather if anything. However, as a viewpoint to capture appreciation as a more active music activity, I came to think that \u003cAppreciation\u003e occurring in expression activities is also important.", "subitem_description_language": "en", "subitem_description_type": "Abstract"}]}, "item_10002_source_id_9": {"attribute_name": "ISSN", "attribute_value_mlt": [{"subitem_source_identifier": "0910-9374", "subitem_source_identifier_type": "ISSN"}]}, "item_creator": {"attribute_name": "著者", "attribute_type": "creator", "attribute_value_mlt": [{"creatorNames": [{"creatorName": "長谷川, 恭子"}, {"creatorName": "ハセガワ, キョウコ", "creatorNameLang": "ja-Kana"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "Hasegawa, Kyoko", "creatorNameLang": "en"}]}]}, "item_files": {"attribute_name": "ファイル情報", "attribute_type": "file", "attribute_value_mlt": [{"accessrole": "open_date", "date": [{"dateType": "Available", "dateValue": "2019-09-03"}], "displaytype": "detail", "download_preview_message": "", "file_order": 0, "filename": "35-6-長谷川.pdf", "filesize": [{"value": "1.3 MB"}], "format": "application/pdf", "future_date_message": "", "is_thumbnail": false, "licensetype": "license_free", "mimetype": "application/pdf", "size": 1300000.0, "url": {"label": "35-6-長谷川", "url": "https://akitan.repo.nii.ac.jp/record/21/files/35-6-長谷川.pdf"}, "version_id": "fe26b5a3-c86f-483d-a5d9-ba6e686e3ada"}]}, "item_keyword": {"attribute_name": "キーワード", "attribute_value_mlt": [{"subitem_subject": "鑑賞|表現|音楽教育|幼児|児童", "subitem_subject_scheme": "Other"}, {"subitem_subject": "appreciation|expression|Music Education|infant|childhood", "subitem_subject_language": "en", "subitem_subject_scheme": "Other"}]}, "item_language": {"attribute_name": "言語", "attribute_value_mlt": [{"subitem_language": "jpn"}]}, "item_resource_type": {"attribute_name": "資源タイプ", "attribute_value_mlt": [{"resourcetype": "departmental bulletin paper", "resourceuri": "http://purl.org/coar/resource_type/c_6501"}]}, "item_title": "保育および初等教育における幼小接続を目指した〈鑑賞〉についての一考察―保育における〈鑑賞〉の在り方を視点として―", "item_titles": {"attribute_name": "タイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_title": "保育および初等教育における幼小接続を目指した〈鑑賞〉についての一考察―保育における〈鑑賞〉の在り方を視点として―", "subitem_title_language": "ja"}, {"subitem_title": "A Study on \u003cAppreciation\u003e of Music aimed at Connects Between Kindergarten and Elementary Schools―From a viewpoint of \u003cappreciation\u003e in childcare―", "subitem_title_language": "en"}]}, "item_type_id": "10002", "owner": "4", "path": ["6"], "permalink_uri": "https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/21", "pubdate": {"attribute_name": "公開日", "attribute_value": "2019-09-03"}, "publish_date": "2019-09-03", "publish_status": "0", "recid": "21", "relation": {}, "relation_version_is_last": true, "title": ["保育および初等教育における幼小接続を目指した〈鑑賞〉についての一考察―保育における〈鑑賞〉の在り方を視点として―"], "weko_shared_id": -1}
保育および初等教育における幼小接続を目指した〈鑑賞〉についての一考察―保育における〈鑑賞〉の在り方を視点として―
https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/21
https://akitan.repo.nii.ac.jp/records/21fb04b6e3-f673-4e69-980b-b418e31e5a17
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
35-6-長谷川 (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-09-03 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | 保育および初等教育における幼小接続を目指した〈鑑賞〉についての一考察―保育における〈鑑賞〉の在り方を視点として― | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
タイトル | A Study on <Appreciation> of Music aimed at Connects Between Kindergarten and Elementary Schools―From a viewpoint of <appreciation> in childcare― | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 鑑賞|表現|音楽教育|幼児|児童 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | appreciation|expression|Music Education|infant|childhood | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
長谷川, 恭子
× 長谷川, 恭子
× Hasegawa, Kyoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 本研究は、幼小接続の観点から、〈鑑賞〉とはどういう活動であるべきかについて検討するものである。我が国においては、学習指導要領および幼稚園教育要領において、〈鑑賞〉と〈表現〉の関連を持たせた指導が目指されてきている。このことは、どちらかといえば聴くことが主体となった活動に、歌唱などの表現活動を取り入れるという内容であると考える。しかし、鑑賞をより能動的な音楽活動として捉えるための観点として、表現活動の中で起こる〈鑑賞〉も重要であるという考察に至った。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In this research, from the viewpoint of infant connection, we will examine what kind of activity should be < Appreciation>. In Japan, guidance is being aimed at giving an association between <Appreciation> and <Expression> in the guidelines for teaching and kindergarten education. I think that this is the content that incorporates expressive activities such as singing into activities that have become the subject of listening rather if anything. However, as a viewpoint to capture appreciation as a more active music activity, I came to think that <Appreciation> occurring in expression activities is also important. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
秋草学園短期大学紀要 号 35, p. 79-90, 発行日 2019-03-31 |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0910-9374 |